یزدفردا"کلنگ اولین مسجدخیری داخل پارک  در پارک بزرگ شهر یزد به همیت خانواده شهید بندگار زمین زده شد .

به گزارش یزدفردا :با حضور شهردار، رییس  و اعضای شورای شهر ، رییس ستاد اقامه نماز  و دیگر مسئولین شهر یزد کلنگ احداث مسجد پارک بزرگ شهر یزد (مارکار) زمین زده شد .

در این مراسم شهردار یزد با اشاره به تصادف این روز با سالروز تولد امام زمان (عج) و تبریک اعیاد شعبانیه گفت:ساخت مساجد از کارهای بسیار ارزنده ای است که باید جدی گرفته شود .

وی در ادامه خاطرنشان کرد:این مسجد به همت خانواده محترم  بندگار ار ایثارگران در زمینی به مساحت 800 متر و زیربنای 1600 متر در دوطبقه احداث خواهد شد

وی افزود:انشالله با احداث این مسجد مردم متدین یزد  درکنار تفریحات سالم بتوانند به امور مذهبی خود نیز بپردازند و مکانی برای انجام امور مذهبی وهمچنین مراسم های دینی باشد .

شهردار یزد طول زمان اجرای این پروژه را یکساله عنوان کرد و افزود:انشالله در نیمه شعبان سال آینده این مسجد افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد .

شهردار یزد در همین مراسم خبر از کلنگ رنی مسجد شهرک امام رضا در همین روزداد و گفت:در شهرک امام رضا (ع) نیز زمینی برای ساخت مسجد درنظر گرفته شده ات که به همت اهالی ساخت آن پیگیری خواهد شد .

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حبیبی مشاور امور روحانیون شهردار و رییس ستاد اقامه نماز استان با تبریک اعیاد شعبانیه این حرکت زیبا توسط خیرین  را ستود و افزود:نامگذاری این مسجد به نام مقدس امام حسن عسکری (ع) ر را به فال نیک گرفته و امید واریم همه در حد توان خود در این راه گام بردارند .

حجت الاسلام زارع عضو شورای اسلامی شهر یزد از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ساخت مساجد را از اولویت های شهر یزد دانست  و افزود:با ساخت آپارتمان های مسکونی در شهر یزد و عدم توجه به ساخت مساجد و مکانی برای انجام امور مذهبی در کنار این مجتکع هایکی از معضلات جدی شهر یزد است .

وی افزود:همین  امر باعث شد تا لایحه ای به امضاء اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر یزد به شورا ارائه شود و شهرداری ملزم به طراحی مساجدی متناسب با مجتمع ها شود و انشالله با حضور خیرین در این زمینه  و همراهی ساکنین این مجتمع ها کار ساخت این مساجد آغازگردد .

حجت الاسلام زارع   در ادامه تاکید کرد :متاسفانه مجتمع  هایی با بیش از 400 واحد مسکونی فاقد ابتدایی ترین محل برای تجمع و انجام امور مذهبی می باشند و خود باعث  ایجاد تفرقه و دوری مردم از انجام امور مذهبی به صورت جمعی شده است وشورای اسلامی شهر یزد آمادگی دارد تا این راه تسهیلاتی را برای مجتمه ها یی که پیبش قدم شوند قائل شود .

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا